Temel Bilimler Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "64220" ile Temel Bilimler Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeTürk halk oyunları oyun müziklerinin çokseslilik açısından değerlendirilmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997) Gürler, Engin Şafak ; Değerli, Fikret ; 64220 ; Temel Bilimler ; Basic SciencesYedi bölümden oluşan bu çalışma, "Türk Halk Oyunları Oyun Müzikleri'nin Çokseslilik Açısından Değerlendirilmesi" amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın; 1. Bölüm'ünde; sorunun belirlenmesi, çalışmanın amacı, önemi, kapsamı ve kullanılan yöntemler ile ilgili bilgiler verilmiş. 2. Bölüm'ünde; Türk Halk Oyunları'nın tarihi gelişimi ve oyunların türleri olan (barlar, halaylar, horonlar, zeybekler, Teke Yöresi Oyunları, bengiler, mengiler, sinsin, hora ve karşılamalar, davullu oyunlar, kaşıklı oyunlar, el çırpmalı oyunlar, vasıtalı oyunlar, gemici oyunları, semahlar) hakkında bilgiler verilmiştir. 3. Bölüm'de; Türk Halk Çalgıları, dört ana grupta toplanarak (tezeneli çalgılar, yaylı çalgılar, üflemeli çalgılar, vurmalı çalgılar) konunun anlaşılmasına yardıma olabilmesi açısından anlatılmıştır. 4. Bölüm'de; Türk Halk Oyunları'nda ritm tanımı, usul, düzüm, ölçü, vuruş, vurgu, tempo ve mertebe gibi konulara genel bir bakışla yer verilmiştir. 5. Bölüm'de; Türk Halk Oyunları Çalışmaları, yarışmalar, oyun-müzik ilişkisi, Türk Halk Oyunları'nda otantik kavramı ve icra çeşitleri, tavır ve koreografiden söz edilmiştir. 6. Bölüm'de; genel olarak çokseslilik ve ilkeleri, unsurları ile Türkiye'de çokseslilik anlayışı işlenmiştir. 7. Bölüm'de; Türk Halk Oyunları, Oyun Müziklerinde Çokseslilik değerlendirilmesi yapılmış ve sonuçlan örneklerle kanıtlanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın bölüm değerlendirilmelerinde kütüphanelerden, kişisel gözlemlerden ve görüşme verilerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, "Türk Halk Oyunları Oyun Müzikleri'nin Çokseslilik Açısından Değerlendirilmesi" sırasında ses sistemi, halk çalgılarında standart sorunu, kavram ve terim kargaşası, kullanılan sazların çoksesli olup olmadığı sorunu gözönüne alındığında, bilimsel dayanaktan yoksun olması nedeni ile Türk Halk Oyunları oyun müziklerinde çokseslilik değerlendirilmesinin yapılmasının doğru olmadığı sonucuna varılmıştır.