FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "10007227" ile FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeMimarlık Öğrencilerinin Aktif Olma Alanının Tanımlanması; Herkes İçin Mimarlık Oluşumu Üzerine Bir Değerlendirme(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-09-13) Duman, Mihriban ; Arı, Hülya ; 10007227 ; Mimari Tasarım ; Architectural DesignMimarlık öğrencileri, dahil oldukları mimarlık ortamında her aktör kadar söz söyleme ve girişimde bulunma imkanına sahiptirler ve bu imkanı kullanmaktadırlar. Eş zamanlı olarak öğrenci ve de yetişkin bir fert olma hali, mimarlık öğrencilerinin, gerek bireysel olarak gerekse bir araya gelerek toplumsal konulara yönelebilmelerini de olanaklı kılmaktadır. Öğrenciler, mimarlığa ve mimarlığın bir parçası olan mimarlık eğitimine ilişkin tecrübelerini, gözlemlerini, yorumlarını birleştirerek geçmişte mimarlık hizmetini toplum ile buluşturacak çeşitli denemelerde bulunmuşlardır. Bir birey olarak da üretim alanlarını kısıtlayacak süreçler karşısında söz söyleme haklarını kullanmışlardır. Bugün de mimarlık öğrencileri toplumsal meseleler karşısında benzer konular ile kesişmekte ve aktif olarak girişimde bulunmaktadırlar. Mimarlık eğitimini bir amaç değil bir araç olarak görüp değerlendirerek, gerçekleştirdikleri ile mimarlık eğitiminin işleyişine de öneriler sunmaktadırlar. Mimarlık öğrencilerinin oluşturduğu ve oluşturmakta olduğu etkinlikler, mimarlık eğitimindeki usta-çırak ya da öğreten-öğrenen konumlandırmasını günümüzde geçersiz kılmaktadır. Mimarlık öğrencileri, bilginin aktarıldığı edilgenler olarak değil, adım atmaktan çekinmeyen özneler olarak herhangi bir yürütücü ya da yönlendirme beklemeden kendi alanlarını yaratmaktadırlar. Kazanmakta oldukları mimarlık bilgisini araçlaştırarak ortaya çıkardıkları alanlarda keşfetmeye yönelik ucu açık süreçler başlatmaktadırlar. Öğrencilerin aktifliği ile oluşan söz konusu alanlar -topluma karşı sergilediği davetkar tutum ile birlikte- tanımlanabilir bir potansiyel taşımaktadır. Bugün, iletişim hızındaki ivmeli artış öğrencilerin birbirlerinden haberdar olabilmelerini, bir araya gelebilmelerini süratlendirmektedir. Mimarlık öğrencilerinin peş peşe ya da eş zamanlı olarak ortaya çıkardıkları oluşumların, gerçekleştirdikleri etkinliklerin sürekliliği ve genişliği tarif edilebilmektedir. Mimarlığa değinen konular karşısındaki anlık girişimlerinin yanı sıra, mimarlık öğrencilerinin aktif olma ve üretme durumlarını günümüzde bir hedef olarak sundukları; fakat bu hedefin sonu belli üretimlerden çok deneyselliğe açık süreçler olduğu söylenebilmektedir. Bağımsız bir öğrenci oluşumu olan Herkes İçin Mimarlık ın işleyişinde ve yöntemlerinde de sözkonusu durum gözlenebilmektedir. Mimarlık öğrencilerinin aktif olma alanını tanımlı bir hale getirmek, mimarlığa, mimarlık eğitimine ve topluma katkı sağlayacak, hızlı ve rahat ulaşılabilir gönüllü bir kitlenin varlığını ortaya çıkarmaktadır. Söz konusu tanımlı alana dahil olan mimarlık öğrencileri, denemek ve keşfetmeyi tecrübe ederek, yaşam boyunca öğrenmenin kesintisizliğini fark ederek, gelecekte alacakları konumlar ile mimarlığa, mimarlık eğitimine de yeni bakış açıları katacaklardır.