Perakende Ticaretin Gelişimi Ve Türkiye Deki Yapı Marketlerin Tedarikçi Firmaların Ürün Tasarımı Yeteneklerinin Gelişimine Etkisi

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Merçan, G. Gülçin
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmanın amacı, Türk perakende sektöründe hızla gelişen yapı marketlerin, sahip oldukları satın alma gücü ile tedarikçi firmaların ürün geliştirme kabiliyetlerini nasıl etkilediklerini ortaya koymaktır. Tez kapsamında, öncelikle, Türkiye ve Dünya da perakende ticaretin tarihsel gelişimini ve yapı market sektörü incelenmiştir. Daha sonra, vaka çalışması olarak ele alınan Koçtaş firması literatür araştırması, gözlem, görüşme ve anket yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Vaka çalışması sonuçları değerlendirildiğinde, Türkiye deki yapı marketlerin tedarikçi firmaların ürün tasarımı yeteneklerinin gelişimine sınırlı bir katkı yaptıkları anlaşılmıştır.
The aim of this study isto reveal the effects of Do-It-Yourself or Home Improvement markets with their big purchasing capacities to the development of product design capabilities of their supplier companies in the Turkish retail sector.The thesis firstly examined the historical development of retail business and specifically home improvement sector in the World and in Turkey. Following the literature review on the retail sector, Koçtaş, A major home improvement retail company, was examined as a case study by using the methods of document search, observation, interview and survey in combination. The findings of the case study showed that home improvement retail companies in Turkey have a limited contribution to the development of product design capabilities of their suppliers.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2007
Anahtar kelimeler
Perakende ticaret, Yapı marketler, Tasarım, Ürün Tasarımı, Retail trade, Home improvement markets, Design, Product design
Alıntı