Motor Askı Sistemi Modellenmesi, Deneysel Ölçümlerle Doğrulanması Ve Optimizasyonu

thumbnail.default.alt
Tarih
2010-07-13
Yazarlar
Kaşıkcıoğlu, Uğur
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada motor askı sistemlerinin temel dizayn kısıtlarından, modellemenin temellerinden, hesaplamalı benzetim yapabilmek için gerekli parametrelerden bahsedilmektedir. Motor askı sistemi benzetim hesaplamaları MATLAB ve MSC.Adams ile karşılaştırılmalı olarak yapılmıştır. Motorun rijit cisim modelinin altı serbestlik dereceli matematik modeli çıkartılmıştır ve MATLAB’te matematik modelden yararlanılarak bir program yazılmıştır. MSC.ADAMS’ta motor ve askı sistemi modeli oluşturulmuştur. Daha sonra MATLAB programı ile MSC.ADAMS modeli sonuçları karşılaştırılmıştır. Analiz sonuçları göstermiştir ki MATLAB ve MSC.Adams arasında çok iyi bir tutarlılık vardır. İki program da hesaplamamanın kesinliğini gerçekleştirmişlerdir. Son olarak da askı sisteminin optimizasyonu yapılmış ve hedeflenen izolasyona ulaşılmıştır.
This paper describes the basic mounting design constrains, the simulation-modeling basis, inputs required to perform the computational simulation. The simulation calculation of powertrain mounting system is done respectively by MATLAB and ADAMS. The mathematical model of a six degrees of freedom powertrain system is evaluatied and a MATLAB code is written by the help of this mathematical model. Powertrain and mount system model is built in MSC.Adams. Results of both model, MATLAB and MSC.Adams are compared. The results of simulation analysis results show that there are very good consistency between MATLAB and MSC.ADAMS. The two software’s calculus can realize accuracy of calculation. The optimization design of mounting system is done, and the purpose of isolation is reached.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2010
Anahtar kelimeler
motor, rijit cisim, doğal frekans, MSC.Adams, Matlab, Powertrain, rigid model, natural frequency, MSC.Adams, Matlab
Alıntı