Liman Tasarımı Ve Yanaşma Yapıları Hesap Esasları İle Tasarlanan Bir İskelenin Projelendirilmesi

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Batmaz, Gökhan Metin
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu tez çalışmasında liman tasarımı ile ilgili tanımlamalar ve yanaşma yapıları hesap esasları doğrultusunda bir iskelenin dizaynına yer verilmiştir. Tasarım esnasında yerli/yabancı çeşitli kaynaklardan formüller ve konstrüktif kurallar dikkate alınmıştır. Liman tasarımı ve tanımlamalar kısmında yanaşma yapılarının yapısal sistemleri hakkında bilgiler verilmiştir. Yapılan tasarımda bu yapısal sistemler içerisinden seçilen kazıklı temellerden oluşan iskele dizaynına yer verilmiştir. Genel itibari ile kazıklar hakkında bilgiler verilmiştir. Sistemdeki kazıklar su içerisinde teşkil edileceğinden çelik boru kazıkların korozyondan etkilenmemesi için pratikte yapılan uygulamalar anlatılmıştır. Tasarlanan iskele SAP 2000 bilgisayar programı ile modellenmiştir. Bu model üzerine sistemin ömrü boyunca karşılaşabileceği tahmin edilen dış etkiler uygulanmış ve dış etkiler neticesinde oluşan iç kuvvetlere göre boyutlandırılma yapılmıştır. Dizayn edilen iskele 1. derece deprem bölgesindedir. Maksimum 25 000 dwt’luk cevher gemilerine göre tasarlanmış olup, iskelede kullanılan beton sınıfı BS30 (C30), donatı çeliği ise BÇIIIa (S420)’dır. Bölüm 3 içerisinde tasarlanan iskelenin inşaat aşamasında izlenecek yapım methodu hakkında bilgiler verilmiştir. Ayrıca imalat aşamasında dikkat edilmesi gereken noktalara da değinilmiştir. Sistemin altyapısı iki ayrı su derinliği ve bütün deprem bölgeleri için hem eğik hem de düşey kazıklara göre analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar bölüm 6’da yorumlanmıştır. Bu analizlere göre 1. derece deprem bölgelerinde geniş çaplı düşey kazıkların eğik kazıklara göre daha ekonomik olduğu sonucu çıkmıştır.
In this thesis study, definations regarding port design and the design of a jetty according to the calculation rules for berthing structures, have been taken into consideration. At the port design and definations part, information about the structural systems of berthing places is given. In general information about piles takes place. Because of the reason that the piles in the system will be constructed inside sea water, field applications for protecting steel pipe piles from corrosion is explained. Mathematical model of the jetty design is made with SAP2000 computer program. On this model external forces which are likely to effect the structure during its life time are applied and dimension calculations are made according to the internal forces resulting from external effects. The jetty which is designed is located at 1st degree seismic zone. The design is made for maximum 25 000 dwt ore carriers.The design is made using the material values C30 concrete and S420 structural steel. Insıde section 3, general information is given about the construction method of the designed jetty. In addition important subject which should be carefully watched on during construction procedure are mentioned. The substructure of the system is analysed for two different water depths. Also for all classes of seismic zones, analysis is made for both vertical piled and batter piled systems. Results are commented on in section 6. As a result of also these different analysis procedures, ın 1st degree seismic zones, vertical piles with large diameters are found to be more economical in correspondance to batter piles.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2005
Anahtar kelimeler
İskele, Çelik Boru Kazık, Deprem, Jetty, Steel Pile, Earthquake
Alıntı