İnşaat Sektöründe Pazar Araştırmaları

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Emniyetli, Alper
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada iki farklı araştırma çeşidi üzerinde durulmuştur. Birincisinde, inşaat sektörünün yapısına uygun, inşaat malzemeleri pazarını analiz edebilecek araştırma metodu tespit edilmiş ve uygulanmıştır. İkincisinde müşteri bağlılığı araştırmasından bahsedilmiştir. Tez’in giriş bölümünden sonra ikinci bölümünde pazarlama özellikleri, pazarlamanın tarihçesi, pazarlamanın öğeleri, önemi incelenmiştir. Üçüncü bölümde pazar araştırma metodlarına geçilmiştir. Veri toplama metodlarından bahsedilmiş bu metodların birbirine karşı avantaj ve dezavantajları incelenmişir. Daha sonra dördüncü bölümde pazarlama açısından Türkiyede inşaat sektörü incelenmiş ve bu iki bölümün çıktısı olarak beşinci bölüm oluşturulmuştur. Altıncı bölümde de her iki araştırmanın uygulanması ve bu uygulamaların sonuçları paylaşılmıştır
In this thesis, two different market researches are deliberated. In the first, we research the best market research which is fit on building sector and we put in practice this method in the market of building materials. In the second, research of allegiance of customer is deliberated. After the first entry section, we study about characteristics, history, items and importance of marketing. In the third section, we analyze market researching methods. In this section there is data collections methods and comparing of methods. Then in the fourth section, Turkish building sector is analyzed in marketing. Fifth section is output of third and fourth section, we found the best research method in construction sector in here. After all inthe sixth section, we put in practice these methods and made a conclusion with the results of practices.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2007
Anahtar kelimeler
Pazar, Araştırma Yöntemleri, Pazar Payı, Müşteri Bağlılığı, Market Research, Research Methods, Market Share, Allegiance of Customer
Alıntı