İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışının İncelenmesi Ve Bir Uygulama

thumbnail.default.alt
Tarih
2009-08-10
Yazarlar
Çakır, Ceren Buket
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Hem firmalar hem de müşteriler açısından faydaları olan bu elektronik satış teknolojisi, firmalar tarafından büyük oranda kabul görmüşken kullanıcılar açısından hala yeterince kabul görmemektedir. Bu noktada kullanıcıların internet üzerinden satın alma yönünde davranışı hangi etkenlere göre geliştirdiğinin analiz edilmezi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kullanıcıların internetten satın alma davranışını belirleyen modelin ortaya konulmasıdır. Bu amaçla davranış modellenmesi ile ilgili teoriler, literatürdeki çalışmalarda önerilen modeller incelenmiş olup Teknoloji Kabul Modeli (TKM) esas alınarak bir model önerisinde bulunulmuştur. Bu modelin doğruluğunu analiz etmek amaçlı olarak internet kullanıcılarına, seyahat sektöründeki tren, otobüs ve uçak bileti satış siteleri ile ilgili olarak internet üzerinden hazırlanan anket uygulanmış ve anket sonuçları değerlendirilmiştir.
As being advantageous for both firms and customers, online sale technology is accepted by the firms while not accepted sufficiently by the customers. At this point, users’ buying behaviour over internet should be analyzed. This study aims to build a model that defines the buying behaviour of users over internet. To this end, theories about behaviour modelling and models proposed in other studies has been throughly analyzed and a model that relies on Technology Acceptance Model (TAM) has been proposed. To analyze the validity of the model, a survey about ticket sale sites has been implemented over the internet and results have been assessed.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2009
Anahtar kelimeler
Satınalma davranışı, Satınalma kararı, Teknoloji Kabul Modeli, İnternet kullanımı, Sanal alışveriş, Purchasing behaviour, Purchasing decisions, Technology Acceptance Model, Internet Usage, Virtual shopping
Alıntı