Esnek Üstyapılı Karayollarında Koruyucu Bakım Yöntemlerinin İncelenmesi

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Türkyılmaz, Ahmet
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmanın ana amacı esnek üstyapılı karayolları için dünyada uygulanan koruyucu bakım yöntemlerinin incelenmesi ve ülkemizde uygulanabilirliğinin araştırılmasıdır. Çalışmanın ilk kısmında, bu amaca yönelik olarak üstyapıların bakımı hakkında genel tanımlamalar yapılmıştır. Esnek üstyapılı karayollarının koruyucu bakımı hakkında genel tanımlamalar ve esnek üstyapılı karayollarında koruyucu bakım yönteminin seçimi hakkında detaylı bilgiler çalışmanın ikinci kısmında verilmiştir. Çalışmanın üçüncü kısmında ise esnek üstyapılı karayollarında oluşan bozulmalar hakkında bilgiler sunulmuştur. Dünyada uygulanan değişik koruyucu bakım yöntemleri çalışmanın dördüncü kısmında detaylı olarak incelenmiştir. Bu yöntemlerden birincisi; çatlak bakımı, çatlaklara su ve moloz girmesini önlemek için kullanılır. Diğeri; Slurry seal; iyi-gradasyonlu, mineral filler, asfalt emülsiyonu ve sudan oluşan bir karışımdır. Üçüncü yöntem; karartma tabakası, geçirimsizliği geliştirmek için mevcut kaplama yüzeyine asfalt ekleme, yerdeki agrega kaybına ilave edilen agregayı koruma veya yüzey görünümünü basitçe geliştirme metodudur. Dördüncü yöntem olan mikro asfalt betonu, benzer bir yöntem olan slurry seal gibi, ince gradasyonlu agrega, asfalt emülsiyonu, su ve mineral fillerin karışımından oluşmaktadır. Beşinci yöntem ince koruyucu kaplama, yapısal olmayan tabakadır ve koruyucu veya düzeltici bir muhafaza işlemi için uygulanır. Son yöntem olan Sathi kaplama, bitümlü binderin uygulanmasına müteakip agreganın uygulanmasını takip etmesidir. Çalışmanın beşinci bölümde koruyucu bakımların optimum zamanlaması ve maliyet etkinliği incelenmiştir. Çalışmanın sonunda ülkemizde uygulanan koruyucu bakım yöntemleri hakkında bilgiler verilmiştir.
The main aim of this study is to examine preventative maintenance treatments of flexible highway pavement in the world and in our country. The first part of this study, common terms are explained about flexible pavement maintenance. The terms about preventative maintenance and information about the selection of preventative maintenance treatments are written in details at the second part. The third part of this study, the types and causes of distresses that consist of flexible highway pavements. The different types of preventative maintenance treatments applied in the world are examined inthe forth part of this study in details. The first treatment; crack sealing, used to prevent water and debris from entering a crack. The other treatment slurry seal is a mixture of fine aggregate, asphalt emulsion, water, and mineral filler. The third one, fog seals are a method of adding asphalt to an existing pavement surface to improve sealing or waterproofing, prevent further stone loss by holding aggregate in place, or simply improve the surface appearance. The other treatment microsurfacing is sometimes incorrectly referred to as a polymer-modified slurry seal. The fifth one thin maintenance overlays, A thin treatment for the purposes of this chapter is a non-structural layer and is applied as a maintenance treatment, either corrective or preventive. The last treatment is chip seal the application of a bituminous binder immediately followed by the application of an aggregate. The fifth part of study, the optimum timing and cost effectiveness of preventative maintenance are explained. The last part of this study, given informations about the preventative maintenance treatments applied in our country.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2007
Anahtar kelimeler
Asfalt Kaplamalar, Koruyucu Bakım, Yöntemler, Maliyet Etkinliği, Asphalt Pavement, Preventative Maintenance, Treatments, Cost-Effectiveness
Alıntı