Enjektör Parametrelerinin Motor Performansına Etkisi

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Doğru, Barış
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada, elektromanyetik olarak çalışan bir enjektör gövdesine farklı tipteki enjektör memeleri takılarak Common – Rail yakıt püskürtme sistemine sahip bir ağır vasıta motorunun performans karakteristiklerinin değişimleri sabit motor momenti pozisyonunda ve kısmi yükte elde edilmiştir. Temin edilen altı farklı tip enjektör memesi (farklı enjektör meme delik sayısı, meme delik çapı, L/d oranı, kanal konikliği ve kanal yuvarlatma oranında) söz konusu turbo test motoruna takılarak motor gücü, özgül yakıt tüketimi ve toplam verim olarak sınıflandırılan performans karakteristikleri elde edilmiştir. Deney motorunun yüklenmesi Schenk 230 kW marka ve tip bir elektromanyetik fren ile yapılmıştır. Deneyler sırasında ilk olarak test edilen orijinal enjektör memesinin verdiği performans değerleri referans olarak kabul edilmiş ve daha sonra test edilen altı adet enjektör memesinin performans değerleri referans değerlerle mukayese edilmiştir. Her bir enjektör memesi için uygun görülen motor devir sayılarında hesaplamalar yapılmış ve elde edilen sonuçlar eğri grafikler halinde sunulmuştur.
In this study, different types of injector nozzles are assembled to an electromagnetic injector body of a heavy duty vehicle with a Common – Rail injection system to obtain variations of performance characteristics for constant torq position and partial load. Each injector nozzle which has different injector nozzle hole number, injector nozzle hole diameter, L/d ratio, hole conicity and hole rounding ratio is assembled to the turbocharged test engine and then performance characteristics of motor are obtained that are classified motor power, specific fuel consumption and thermal efficiency. A Schenk electromagnetic brake of type 230 kW is used to load the engine. Before each injector testing the constant values, which are necessary for calculations, and other parameters that can be calculated according to these constant values are determined. In testing process; performance values of original injector nozzle, which is tested firstly, are accepted as referance values for performance values of other six testing injector nozzles. For each injector nozzle, calculations are executed in proper motor speed and results are presented as curved graphics.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2007
Anahtar kelimeler
Elektromanyetik enjektör gövdesi, Enjektör memeleri, Enjektör meme delik sayısı, Enjektör meme delik çapı, L/d oranı, Kanal konikliği, Kanal yuvarlatma oranı, Common–Rail yakıt püskürtme sistemi, Performans karakteristikleri, Elektromanyetik fren, Electromagnetic injector body, Injector nozzles, Injector nozzle hole number, Injector nozzle hole diameter, L/d ratio, Hole conicity, Hole rounding ratio, Common–Rail injection system, Performance characteristics, Electromagnetic brake
Alıntı