Kentsel Yaya Hareketi Devamlılığında Yaya Geçitleri

thumbnail.default.alt
Tarih
2009-02-17
Yazarlar
Yalvaç, Merve
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada, kent bütünü ve kentsel dış mekan yaşantısı çerçevesinde yaya hareketi ve yaya hareketinin devamlılığının sağlanması sorunsalı irdelenmiştir. Hareket, mekan ve fonksiyon organizasyonu kapsamında oluşturulan üçlü örtüşük formülasyon yönteminden yararlanılarak yoğun kent dokusu içerisinde arakesitlerde kalan yaya geçitleri incelenmiştir. Kentsel mekan içerisinde önemi çok büyük olan yaya ulaşımı kavramı, yaya ve mekan ilişkisi kapsamında incelenmiş, yaya geçitlerinin kullanımlarındaki sorunların tespitine ve bir ölçütler demeti üzerinden değerlendirilmesine gidilmiştir. Hedef, kentsel yaya hareketi devamlılığına bağlı olarak oluşturulan kavramların yaya geçidi biçimlenişine nasıl yansıdığının araştırılmasıdır. Belirlenen ölçütler demetinin uygulandığı yaya geçidi tasarımlarının, yaya hareketi devamlılığında, yayanın kentsel beklentilerine cevap verebilecek nitelikte olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Hazırlanan bu çalışmanın yaya geçitleri tasarımında kılavuz olarak kullanılabileceği vurgulanmıştır.
In this study, the problematic of urban pedestrian movement and the pedestrian movement continuity in the frame of urban open life and all city has been examined. The pedestrian crossings ,which are in the piece of intensive city pattern, have been studied by using the three coherent formulation that is formed by movement, space and function organization. This study analysis the sense of transportation, which is important in urban area, as part of the relation between pedestrian movement and public spaces. Also the problems on utilization of pedestrian crosses has been determined and studied on an evaluation of these problems with some specific criteria. The aim of the study is to research how the criterions, which are developed depended on the urban pedestrian movement permanence, affect the form of pedestrian crossings. In conclusion the designs of crosswalks on which these criterions have been put into practice are responding to the urban needs of pedestrians in the continuity of pedestrian movement. It is emphasized that this thesis can be used as a guide in the design of pedestrian crossings.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2009
Anahtar kelimeler
Yaya, yaya hareketi, yaya geçitleri, pedestrian, pedestrian movement, pedestrian crossings
Alıntı