Kurumsal İşbirliklerine Yeni Bir Bakış: İşbirliği Yetkinliği Konumlandırma Modeli

thumbnail.default.alt
Tarih
2010-06-29
Yazarlar
Akıncı, Gamze
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Çalışmanın amacı kurumsal işbirliğine farklı bir bakış oluşturmak amacı ile kurumsal işbirliklerine ilişkin yeni bir model oluşturmaktır. Çalışma kapsamında literatürde işbirliği ve işbirliği yetkinliği üzerine yapılan çalışmalar incelenmiştir. Literatür çalışmaları sonucunda elde edilen bilgiler ışığında, “İşbirliği Yetkinliği Konumlandırma Modeli” oluşturulmuştur. “İşbirliği Yetkinliği Konumlandırma Modeli” ; “İşbirliği Yetkinliği Konumlandırma Matrisi” ve bu matrise girdi sağlayan üç boyuttan meydana gelmektedir. Bu boyutlar, “Yapının İşbirliği Yetkinliği Düzeyi”, “Kültürün İşbirliği Yetkinliği Düzeyi” ve “İddiacılık Düzeyi” dir. “İşbirliği Yetkinliği Konumlandırma Modeli”nde matrisin bir ekseninde yer alan işbirliği yetkinliği değeri, “Yapının İşbirliği Yetkinliği Düzeyi” ve “Kültürün İşbirliği Yetkinliği Düzeyi” değerlerinin ortalaması ile elde edilmektedir. Bunun yanında iddiacılık değeri ise “İddiacılık Düzeyi” değeri ile elde edilmektedir. Modelde yer alan her bir boyut düzeyini bulmak amacı ile bilgi toplama formları oluşturulmuştur ve formlar aracılığı ile elde edilen veriler üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışma kapsamında oluşturulan model, yeni çalışmalara ışık tutabilecek niteliktedir. Bunun yanında hem model, hem de çalışmanın değerlendirilmesi geliştirilerek, işbirliklerine farklı bakış açıları kazandırılabilinir.
The purpose of this study is that, due to constitution a new perspective to the corporate partnership, and establishing a new model for the partnership. Because of this purpose, in scope of this study, “partnership” and “competence of partnership” studies about were searched. After information collection, which was gotten by literature study, “The Model of Partnership’s Competence Positioning” was established. “The Model of Partnership’s Competence Positioning” includes “Matrix of Partnership’s Competence Positioning” and three main dimensions, which are imputes of the matrix. These inputs are “Level of Partnership’s Competence of Structure”, “Level of Partnership’s Competence of Culture” and “Level of Assertiveness”. In the model, the value of partnership’s competence, which is indicated one axis of the matrix, is calculated as average value of “Level of Partnership’s Competence of Structure”, “Level of Partnership’s Competence of Culture”. In addition to that, value of assertiveness is gotten with “Level of Assertiveness” value. For collecting information for each dimension, which are inputs to the model, information-collecting forms were prepared and evaluation was made by the information, which was collected through these forms. The model, which was established in this study lights the way for the new studies. In addition to that, by developing the model and total study additional new perspectives to the partnership will be occurred.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2010
Anahtar kelimeler
İşbirliği, İşbirliği Yetkinliği, Konumlandırma, Partnership, Partnership’s Competence, Positioning
Alıntı