Ürün Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Bayar, Ebru
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada, Türkiye’ de yazılım sektöründe faaliyet göstermekte olan ve Interpromedya’nın açıklamış olduğu ilk 500 bilişim firması içerisinde yer alan firmaların yazılım projeleri incelenerek ürün yönetiminde kritik başarı faktörlerinin neler olduğu saptanmaya çalışılmıştır. Firmaların yeni ürün geliştirmek adına birçok önemli nedeni bulunmaktadır. Ürün yönetimi firmalar açısından hem mevcut durumlarını korumak hem de varlıklarını güçlendirebilmek açısından hayati öneme sahip bir konudur. Ürün yönetimi birbiri ile ilişkili aktivitiler zincirinin toplamıdır. Bu aktivitelerin her birinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi ürünün başarısı açısından oldukça önemlidir. Özellikle dikkat edilmesi gereken nokta, müşteri geribildirimlerinin ürün yönetimi sürecinin her aşamasında dikkate alınması ve bu bilgilerin süreçlere girdi olarak eklenmesi gerektiğidir. Gerçekleştirilen literatür taraması ile bu konu ile ilgili yapılmış birçok çalışma incelenerek kritik başarı faktörlerinin bir derlemesi yapılmıştır. Kritik başarı faktörlerinin haricinde, başarının nasıl ölçüldüğü de önemli bir konudur. Bu anlamda, yaygın olarak kullanılan performans değerlendirme kriterleri de belirlenmiştir. Yazılım sektöründe yürütülen ürün yönetimi çalışmalarının başarılı olabilmesi için tüketiciye rakip ürünlere kıyasla daha yüksek ve benzersiz faydaların sunulması , ürün yönetimi süreçlerindeki aktivitelerin en iyi şekilde yürütülmesi ve projenin üst yönetimin desteğini almış olması gerektiği saptanmıştır.
In this study the projects of software companies serving in Turkey software market, and which are a part of the list that Interpromedya announced in 2006, The Best 500 Bilişim Companies List, are examined and critical success factors in product management in software market are revealed. Companies have many important reasons to develop new products. Product Management is substantially important for companies to maintain their current positions and to power their existences. Product Management is a sum of interrelated activities chain. It is really important to execute each of these activities in an efficient way for product success. Especially the important point is that the feedbacks of the customers have to be taken into consideration in every stage of product management and this information have to be added into these stages as inputs. Many researches have been examined related with this topic, and then a review has been made about critical success factors. Not only the critical success factors, how the success is measured is also an important issue. After a deep research, the widely used performance evaluation criteria have been determined. For the success of the studies in software market, it is revealed that providing products with higher and unique benefits to customers, executing the acitivities of product management’s processes with the best quality and having support from top management for the new product management project are the key factors.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2007
Anahtar kelimeler
yeni ürün yönetimi, ürün geliştirme, new product management, product development
Alıntı