Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11527/2945
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKeçeci, Emin Faruktr_TR
dc.contributor.authorErgenekon, Emretr_TR
dc.date2012tr_TR
dc.date.accessioned2012-02-15tr_TR
dc.date.accessioned2015-05-23T18:15:36Z-
dc.date.available2015-05-23T18:15:36Z-
dc.date.issued2012-02-17tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11527/2945-
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012tr_TR
dc.descriptionThesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2012en_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, klasik arazi taşıtı tasarımları ile askeri kullanım amacıyla özelleştirilmiş tasarımların avantajlı taraflarını içerisinde barındıran bir arazi taşıtı tasarımı gerçekleştirilmek amaçlanmıştır. Engebeli arazide yüksek sürüş performansı ve yüksek menzil değeri bakımından askeri arazi taşıtlarına benzeyen, bununla birlikte daha küçük bir hacme, daha düşük ağırlık değerine ve basit yapısı dolayısı ile daha düşük üretim ve kullanım maliyetine sahip bir arazi tasarımı yapılmak istenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda, birbirinden bağımsız tekerlek asılışlarına sahip, tüm tekerlerinden hareket alan, zorlu ve engebeli arazi koşullarında hareket edebilen, enerji kaynağı olarak paralel hibrit şekilde çalışan elektrikli motorları ile benzinli motorlarını kullanan, biri sürücü biri yolcu olmak üzere iki kişiyi taşıyabilen bir konsept araç tasarımı ve optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Bu tasarımla birlikte 8x8 tahrik sitemine sahip, burulma kolu ve hub motorlar kullanılarak elde edilen yapı dolayısıyla hacim ve ağırlık bakımından çok büyük bir avantaja elde eden, arazi performansına oranla maliyeti düşük olan çevreci bir arazi taşıtı elde edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this master of engineering thesis a concept vehicle has been designed and optimized which benefits both advantages of military and classic all terrain vehicle design. It was expected that in this concept, the designed vehicle could provide an extreme driving performance close to military used ATVs, had a small volume and lower weight value. It is also wanted to be economical choice than the military all terrain vehicle design. It is assumed that, having an 8x8 traction system could provide better terrain driving performance to the vehicle. For each traction wheel, eight hub electrical motors were used to provide 8x8traction. These choices were provide us to size the vehicle in a smaller volume. Taking into consideration of expectance of driving, safety and economic performance; an independent suspension system has designed which gives possibility to transfer torque from all the wheels of the vehicle to the ground. The computer aided dynamic analysis of suspension system was performed and the structural analysis of suspension system was examined.en_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.publisherInstitute of Science and Technologyen_US
dc.rightsİTÜ tezleri telif hakkı ile korunmaktadır. Bunlar, bu kaynak üzerinden herhangi bir amaçla görüntülenebilir, ancak yazılı izin alınmadan herhangi bir biçimde yeniden oluşturulması veya dağıtılması yasaklanmıştır.tr_TR
dc.rightsİTÜ theses are protected by copyright. They may be viewed from this source for any purpose, but reproduction or distribution in any format is prohibited without written permission.en_US
dc.subjectATVtr_TR
dc.subjectHibrit enerjitr_TR
dc.subjecthibrit taşıttr_TR
dc.subjectsonlu elemanlartr_TR
dc.subjectATVen_US
dc.subjecthybird vehicleen_US
dc.subjectfinite elementsen_US
dc.titleHibrit Arazi Taşıtı Tasarımı Ve Optimizasyonutr_TR
dc.title.alternativeHybrid All Terrain Vehicle Design And Optimizationen_US
dc.typeThesisen_US
dc.typeTeztr_TR
dc.contributor.authorID423877tr_TR
dc.contributor.departmentMekatronik Mühendisliğitr_TR
dc.contributor.departmentMechatronics Engineeringen_US
dc.description.degreeYüksek Lisanstr_TR
dc.description.degreeM.Sc.en_US
Appears in Collections:Mekatronik Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12312.pdf3.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.