İstanbul İlinde Milli Eğitime Bağlı Olan Okullarda Çalışan Halk Oyunları Usta Öğreticilerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi

thumbnail.default.alt
Tarih
2010
Yazarlar
Güler, Nizamettin
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Institute of Social Sciences
Özet
İstanbul İlinde Milli Eğitime Bağlı Olan Okullarda Çalışan `Halk Oyunları Usta Öğreticilerinin' Yeterliliklerinin İncelenmesi? konulu araştırmamızda 28 İlköğretim okulu, 6 Lise ve 6 Halk Eğitim Merkezinde görev yapmakta olan 60 usta öğreticiye ulaşılmış, tarafımızca geliştirilen ölçme aracı ankete verdikleri cevaplar Çizelgelar halinde verilmiştir. Ankette kişisel bilgiler, alan bilgisi, müziksel ve ritimsel bilgilerin test edilmesi, öğretmenlik yeterliliklerinin formasyon açısından değerlendirilmesi ve genel halk bilim bilgileri sorgulanmıştır. Toplanan verilerin açıklanması ile şu sonuçlara ulaşılmıştır: ? Yaş ve meslekte çalışma yılları açısından bir tutarlılık saptanmıştır. ? Müziksel ve ritimsel alan ölçümünde başarı yüzdesi düşüktür, ? Yöresel bilgi açısında genel olarak yeterli olmakla birlikte müziksel bilgi kostüm bilgisi ve figür bilgisi açısından kısmen yeterli olarak sonuç alınmıştır. ? Öğretim teknikleri ve yöntemleri, halk bilim ve sahne bilgisi açısından yeterlilik düzeyleri düşük çıkmıştır. Bu durumda genel olarak Usta Öğreticilerin yeterlilik düzeylerinin düşük olduğu tarafımızca tespit edilmiştir.
According to research of the subject of the search, abilities of the experts of the folk dancers, 60 expert students are founded / addressed in the 28 primary school, 6 high schools and 6 Folk Education Centers of Istanbul city schools of National Education Secretary and their answers to questionary produced by us are given as the tables. In the questionary; personal information, the related subject knowledge, the test of musical and rhythmic knowledge, teaching abilities evaluation as the educational formation and general folk science knowledge are questioned. ? Coherence has been recorded from the paint of ape and experience. ? The success percentage is low at the music and rhythmic scope. ? Measuring from the point of regional knowledge in general, it is satisfactory but from the point of musical knowledge, dress knowledge and figures are partially satisfactory. ? From the point of teaching techniques and procedure, folk knowledge and scene knowledge, the level of capability is low. In general, in this situation it is founded that the capability level of the expert students are low.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Social Sciences, 2010
Anahtar kelimeler
Halk Bilimi (Folklor), Halk oyunları, Türk halk oyunları, Usta öğreticiler, Yeterlilik, İlköğretim okulları, Folklore , Folk dances, Turkish folk dances, Master instructors, Sufficiency, Primary education schools
Alıntı