İşletme Mühendisliği Ve İşletme Lisans Öğretimlerinde Kalite Değerlemesi: İstanbul Teknik, Boğaziçi Ve Marmara Üniversitelerindeki Uygulamaların Karşılaştırılması

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Yenen, Vedat Zeki
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu çalışmada, Toplam Kalite Yönetimi felsefesi yaklaşımı ile eğitim sürecini kullanan, müşteri olarak ifade edilen, öğrenciler, öğretim üyeleri ve iş çevresinin beklentileri, eğitimden algılanan kalite boyutu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Öğrenci kesimi olarak İstanbul Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi ve Marmara Üniversitesinin işletme ve işletme mühendisliği programlarında öğrenim gören öğrenciler üzerinde bir alan araştırması yapılmıştır. İşletme / İşletme mühendisliği bölümüne yönelik olarak kalite değerlemesi çalışmaları yapılmıştır. Toplam Kalite Yönetimi müşteri beklentileri ve algılanan kalite boyutuna dayalı olarak müşteri tatminine bağlı olan bir yönetim felsefesi olduğundan, eğitim sektörünün müşteri beklentileri üç ayrı gruba bağımsız yapılan anketlerle ortaya çıkarılmıştır. Anketlerden alınan veriler doğrultusunda üniversite yönetimlerine, öğrencilere, öğretim üyelerine, hükümet ve iş çevresi ile eğitim sürecinde yer alan topluma öneriler getirilmiştir. Bu öneriler doğrultusunda yapılacak düzenlemeler sayesinde eğitim sürecinde yer alan ve süreçle ilgilenen kurum ve kişilerin beklentileri ve algıladıkları kalite boyutu arttırılmış olacaktır.
In this study, expectations and perception of quality dimensions of the academicians, business circles and students, who are defined as customers using educational services with a total quality management approach, are presented. A survey is conducted on the Business Administration students of Boğaziçi and Marmara University and Management Engineering students of Istanbul Technical University. Quality assessment on department of business administration and department of management engineering has been accomplished. Because TQM is a management philosophy that depends on customer expectations and perception of quality dimension from customer satisfaction, customer expectations of the education sector are revealed through conducting a survey on three independent groups. Recommendations based on the data from the survey are suggested to university administration, students, academicians, government, business circles and community that take place in educational process. Modifying regulations on the suggestions mentioned above will enhance the perception of quality dimensions and expectations of the stakeholders, who are in the education process, and also institutions that are in continuous contact with the education sector.
Açıklama
Tez (Doktora) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2002
Thesis (PhD) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2002
Anahtar kelimeler
Toplam kalite Yönetimi, Eğitim, Müşteri Beklentileri, Kalite Değerlemesi, Total Quality Management, Customer Expectation, Quality Assessment
Alıntı