Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11527/11611
Title: Vagon Bağlantı Elemanı Desteğinin Sonlu Elemanlar Analizi İçin YŰk Bilgilerinin Toplanması
Other Titles: Collecting Load History Data For Finite Element Analysis Of A Wagon Hitch Support
Authors: Kocabaş, Hikmet
Sayın, Mehmet Cevat
Makina Teorisi ve Kontrol
Theory of Machines and Control
Keywords: MDAS
PCMCIA
Pro/E
SoMat Ease
Sonlu elemanlar analizi
Vagon bağlantı elemanı
Veri toplama cihazı
Yük Hücresi
Data acquisition system
FEA
Finite Element Analysis
Load cell
MDAS
PC card(PCMCIA)
Pro/E
RAM
SoMat Ease
Wagon hitch support
Wagon hitch transducer
Publisher: Fen Bilimleri Enstitüsü
Instıtute of Science and Technology
Abstract: Bu çalışmada, traktör vagon bağlantı elemanının tasarımı öncesinde yapılacak sonlu elemanlar analizi için gerekli olan kuvvetler tespit edilmiştir. Vagon bağlantı elemanına gelen yüklerin ölçülmesi için öncelikle Pro/E de sadece testler esnasında kullanılmak için bir vagon bağlantı elemanı tasarlanmıştır. Testlerde kullanılacak 4 adet yük hücresinin laboratuar ortamında kalibrasyonu yapılmıştır. Yük hücreleri, bağlantı elemanı ile vagon arasındaki elemana bağlanmıştır. Türkiyede halihazırda kullanılan 3 değişik tipte vagon azami yük ile yüklendikten sonra 6 adet test gerçekleştirilmiştir. Yük hücreleri MDAS adı verilen bir veri toplama cihazına bağlanmış, elde edilen değerler ilk önce MDAS in belleğine daha sonrada PCMCIA kartına kaydedilmiştir. Kaydedilen değerler taşınabilir bir bilgisayarda SoMat Ease adlı yazılım ile analiz edilmiş ve elde edilen yükler grafik halinde gösterilmiştir. Elde edilen kuvvetler ile COSMOSWorks ve DesignSpace lineer analiz programları kullanılarak vagon bağlantı elemanının ön kontrolleri yapılmıştır.
In this study forces which are needed to do FEA of a wagon hitch support are determined. A wagon hitch support which would be used in the tests is designed in Pro/E. 4 load cells , used in the tests are calibrated in the laboratry. The load cells is attached to wagon hitch transducer itself. 6 runs was made after fully loading 3 different wagons used in Turkiye. Load cells were wired to MDAS, data acquisition system. The data at first was recorded to MDAS’s RAM, and then it was copied to a PC card (PCMCIA) . The data gathered was analyzed in a laptop computer with the help of SoMat Ease. The outcome was displayed in graphics. By using the loads, preliminary analysis is done with COSMOSWorks and DesignSpace linear analysis softwares.
Description: Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2001
URI: http://hdl.handle.net/11527/11611
Appears in Collections:Makine Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
986.pdf11.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.