Toplam Kalite Yönetimi Ve Iso 9000 Standartları

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Çorbacıoğlu, Banu
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science And Technology
Özet
Günümüzde kalite müİterinin üretim ve servisteki temel istekleri olarak tanİmlanmaktadİr. Kalite, modern yönetimin temel elemanİ olmuİ ve bu ihtiyaç toplam kalite yönetimini doİurmuİtur. Toplam kalite yönetimi üretim dizaynİnda ve proseslerde baİarİlİ olabilmek için iİ görenlerin beraber çalİİmalarİnİ içeren sürekli bir geliİmedir. ISO 9000 Kalite Güvence Standartlarİ ise müİteriye garanti vermeyi saİlar. Pazarlama, mühendislik, daİİtİm, üretim, kontrol, imalat, test, taİİma, depolama, bakİm, onarİm, v.b aktiviteleri içerir. Bu çalİİma ISO 9000 Standardİ uygulamasİ ile birlikte ele alİnmİİtİr.
Today, quality is defined as the basic customer decision factor for an explosively growing number of product and services and quality has now become an essential element of modern management. This need brought us to the total quality management and quality assurance systems. Total quality management is continuous improvement through employces working together to achieve product designs and process. ISO 9000 Quality assurance systems, provides to give guarantee to the customer. It includes activities of marketing, engineering, procurement, production control, manufacturing, testing, handling, storage, maintenance, repair, et.c. This work examines with a case study of ISO 9000 Standard application.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1996
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 1996
Anahtar kelimeler
Kalite, Kalite Yönetimi, Kalite Güvence-si, ISO 9000 Standartlarİ., Quality, Total Quality Management, Quality Assurance, ISO 9000 Standards.
Alıntı