İstanbul’daki Yaya Yolu Düzenlemelerinin Bitkisel Tasarım Açısından Değerlendirilmesi

thumbnail.default.alt
Tarih
Yazarlar
Kavi, Funda
Süreli Yayın başlığı
Süreli Yayın ISSN
Cilt Başlığı
Yayınevi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Institute of Science and Technology
Özet
Bu araştırmada, İstanbul’daki yaya yolu düzenlemelerinin bitkisel tasarım açısından değerlendirilmesi amacıyla, İstanbul’daki üç önemli yayalaştırılmış cadde olan Bahariye, İstiklal ve Nuruosmaniye Caddeleri çalışma alanı olarak seçilmiştir. Bu caddelerdeki bitkilendirmenin kent insanına ne ölçüde yararlı olabildiğinin ortaya çıkarılması amacıyla, caddelerdeki kullanıcılarla anket soruşturması yapılmıştır. Araştırma kapsamında, dünyadaki bazı önemli yaya yolu düzenlemeleri (Şanzelize Bulvarı, Rambla Bulvarı ve Üçüncü Cadde Yaya Gezinti Yolu) incelenerek, ülkemizdeki örneklerle karşılaştırma fırsatı elde edilmiştir. İstanbul’daki örnek caddeler, bitkisel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmiştir. Bulgular, anket soruşturmasının sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, gerek bitkisel tasarım kriterlerine göre yapılan değerlendirmeler gerekse kullanıcıların görüşlerine dayanılarak, Nuruosmaniye Caddesi’nin bitkisel tasarımının, Bahariye ve İstiklal Caddeleri’nin bitkisel tasarımlarından daha memnun edici ve başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.
In this research for the purpose of evaluation of the pedestrian street arrangements in Istanbul in terms of planting design, Bahariye, Istiklal and Nuruosmaniye Streets which are three important pedestrianized streets in Istanbul were chosen as study areas. In order to find out how useful the plantings of these streets are for urban people, a questionnaire investigation was made with the users of the streets. In the research, some important pedestrian street arrangements from the world (Champs-Elysées Boulevard, Rambla Boulevard and Third Street Promenade) were also examined to compare with our pedestrian streets. The sample streets in Istanbul were evaluated in terms of planting design criterias. The findings were compared with the results of the questionnaire investigation. Concludingly, in accordance with both evaluation of the streets’ planting designs and users’ opinions, Nuruosmaniye Street’s planting design is found to be more satisfying and successful than Bahariye and Istiklal Streets.
Açıklama
Tez (Yüksek Lisans) -- İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003
Thesis (M.Sc.) -- İstanbul Technical University, Institute of Science and Technology, 2003
Anahtar kelimeler
Yaya Yolu, Yayalaştırma, Yaya Yolu Bitkisel Tasarımı, Pedestrian Street, Pedestrianization, Planting Design of Pedestrian Street
Alıntı